Sport- en revalidatietherapie

Sportgerelateerde klachten
Sportblessures, zoals spierverrekking, spierscheuring, gewrichtsdistorsies, alsmede overbelastingsklachten, zoals peesontstekingen, slijmbeursontstekingen worden middels oefentherapie en zonodig met taping behandeld.
Ook voor trainingsadviezen en trainingsschema’s kunt u bij ons terecht.

Arbeidsgerelateerde klachten
Arbeidsgerelateerde gezondheidsklachten kunnen veroorzaakt worden door fysieke (over)belasting, vaak gecombineerd met mentale overbelasting, zoals stress en werkdruk.
Denk aan RSI ( repetetive strain injury) en KANS ( klachten arm nek schouder), maar ook aan rugklachten afhankelijk van een statische werkbelasting of schouderklachten in de gezondheidszorg.
Advisering betreffende de juiste werkhouding en werkplekinrichting zal een belangrijk onderdeel van de therapie vormen, maar ook bewegen en functioneel oefenen om de belastbaarheid te vergroten, mogelijk ondersteund met medical taping.

Medical taping
Sport taping: sport taping kan klachten en blessures voorkomen of juist beschermen tegen recidieven, alsmede het herstelproces bevorderen.
Door middel van tape worden bewegingen geremd of gewrichten geheel of gedeeltelijk vastgezet ( geïmmobiliseerd ), zodat het aangedane weefsel kan herstellen of het gewricht rust krijgt.
Indicaties: vb: enkelverstuiking, peesontstekingen, kniedistorsie, schouder(sub)luxatie

Easy taping: De nieuwste revolutie op het gebied van FUNTIONEEL tapen
Easy tape verstevigt de gewrichten, geeft pijnvermindering, vermindering van zwelling en een betere sturing van de gewrichten. Daardoor bevordert de tape het herstel bij onder andere blessures en pijnklachten. Vooral het makkelijker bewegen heeft vele voordelen voor zowel sporters als niet-sporters. ( Denk aan de top-sporters met de gekleurde tape tijdens de Olympische Spelen van 2008 ).
Indicatie voorbeelden: rugklachten (HNP, a-specifieke rugklachten), nekklachten, schouderklachten (slijmbeurs, peesontstekingen), tennisarm, patellaklachten, enkeldistorsie.